Trenule, caruta mica! (2010)
Romania, te iubesc: Trenule, caruta mica! (2010)
Mari arhitecti si ingineri ai vremii i-au deschis trenului drum printre munti si peste rauri, convinsi ca posteritatea le va duce revolutia mai departe.
Astazi, un secol si jumatate mai tarziu, ne-a invins rusinea si neputinta. Calatoria cu trenul a devenit un chin, deseori plin de pericole, si, daca ne luam dupa viteza cu care ne deplasam, pare ca ne-am intors la caruta.
Cu mii de kilometri de cale ferata scadenti la reparatii, cu poduri care stau sa cada, cu mii de locuri periculoase, cu o viteza medie de 45 de kilometri pe ora si peste 100 de ore intraziere in fiecare zi, CFR a ajuns pe ultimul loc in Europa si este in pragul falimentului.
Acum mai bine de 60 de ani, trenul circula cu o viteza medie de 100 de km pe ora iar noi eram pe primele locuri in Europa la capitolul cai ferate.
Mari arhitecti si ingineri ai vremii i-au deschis trenului drum printre munti si peste rauri, convinsi ca posteritatea le va duce revolutia mai departe.
Astazi, un secol si jumatate mai tarziu, ne-a invins rusinea si neputinta. Calatoria cu trenul a devenit un chin, deseori plin de pericole, si, daca ne luam dupa viteza cu care ne deplasam, pare ca ne-am intors la caruta.
Cu mii de kilometri de cale ferata scadenti la reparatii, cu poduri care stau sa cada, cu mii de locuri periculoase, cu o viteza medie de 45 de kilometri pe ora si peste 100 de ore intraziere in fiecare zi, CFR a ajuns pe ultimul loc in Europa si este in pragul falimentului.
Acum mai bine de 60 de ani, trenul circula cu o viteza medie de 100 de km pe ora iar noi eram pe primele locuri in Europa la capitolul cai ferate.
Post a Comment